برشی از کتاب قبله آخرین جلد اول

عکس نوشته

[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 23:35 ] [ حسام ] [ ]
مسجدالاقصی نام محوطه ای است که چند مسجد در آن قرار گرفته است.

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:40 ] [ حسام ] [ ]
با دلتنگی امواتمان در شب یلدا چه کنیم؟

جای خالی عزیزانی که از بینمان رفته اند، در شبی مثل یلدا بیشتر از همیشه خودش را نشان می‌دهد، اما زندگی هنوز جریان دارد و باید کاری برای کاهش دلتنگی‌هایمان در طولانی‌ترین شب سال انجام دهیم؛ کاری هرچند ساده که به امتحان کردنش می‌ارزد.

با دلتنگی امواتمان در شب یلدا چه کنیم؟

همه لطف یلدا، به بودن در کنار عزیزانی است که دوستشان داریم اما زندگی همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و یلدای امسال برای خیلی‌ها به معنای یک قاب عکس و کلی خاطره از عزیزی است که از میان رفته و یلدای بدون او رنگ و بوی همیشگی را ندارد؛ یک تراژدی واقعی از قانون زندگی که چاره‌ای برایش نیست جز تسلیم و رضایت به رضای خدا؛ اما واقعا چطور می‌توانیم در چنین شب خاصی که اتفاقا با شب اموات تلاقی پیدا کرده، با دلتنگی عزیزانمان مواجه شویم و برای خود و همه آن‌هایی که به وجودمان دل بسته اند، شب بهتری را رقم بزنیم؟ سوگواری کنید اما به وقت و اندازه
«فاطمه زنگنه»کارشناس روانشناسی می‌گوید: «دلتنگی بخشی از ذات انسان است و بی‌قراری در شبی مثل یلدا برای عزیزان از دست رفته که سال‌های قبل، آن‌ها را در کنار خود داشته ایم، اصلا چیز عجیبی نیست و حتی سوگواری هم می‌تواند التیام بخش باشد، البته به شرطی که این حال تداوم پیدا نکند، زیرا در غیراینصورت زنگ خطری جدی محسوب می‌شود.» با این حساب اگر شما هم دلتان برای امواتتان

ادامه مطلب

[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:21 ] [ حسام ] [ ]
با این پلوی پاییزی، شب یلدایتان را به یاد ماندنی کنید

در روز آخر فصل خزان برایتان آموزش یک پلوی پاییزی تدارک دیده‌ایم که از جذابیت و خوشمزگی آن هرچه بگوییم کم گفتیم. می‌توانید با این دستور پخت شب یلدایتان را به یاد ماندنی کنید.

با این پلوی پاییزی، شب یلدایتان را به یاد ماندنی کنید

چند روزی بیشتر نمانده به پایان روزهای زیبای پاییزی. هر سال در این‌ روزها به تکاپو می‌افتیم و در تدارک یک شب یلدای به یاد ماندنی برنامه می‌چینیم. خیلی‌ها هم مهمان‌هایشان را دعوت کرده‌اند اما هنوز نمی‌دانند باید چه غذایی تدارک ببینند، در این گزارش برایتان یک پیشنهاد راحت و خوشمزه داریم که حسابی اشتهای مهمان‌هایتان را باز می‌کند.

پیشنهاد ما برای به یاد ماندنی کردن شب یلدایتان یک پلوی خوش‌رنگ پاییزی است که با خوردنش بر انگشتان مبارک خودتان بوسه می‌زنید. گل سرسبد این غذای خوش رنگ لبو است، اصلا به همین خاطر خیلی‌ها آن را به نام لبو پلو می‌شناسند. لبو پلو از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی هست که این روزها کمتر کسی می‌شناسد. اصلا اجازه دهید اسم این غذا را یلدا پلو بگذاریم تا حق مطلب را ادا کند. کافی است یک بار این پلوی خوشمزه را امتحان کنید، قول می‌دهیم مشتری می‌شوید. این غذا اصلا شیرین نیست، لبو به این غذا رنگ می‌دهد تا طعم، پس نگران شیرینی‌اش نباشید.


لایه لایه برنج و لبو و گوشت قلقلی را در قابلمه بریزید.

* از سیر تا پیازِ لبو پلوی پاییزیلبو پلو با دستورهای متنوعی طبخ می‌شود. این غذای خوشمزه علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، می‌تواند

ادامه مطلب

[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:13 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 17:13 ] [ حسام ] [ ]
برشی از کتاب تربیت دیدگاه

برشی از کتاب تربیت دیدگاه

[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 11:52 ] [ حسام ] [ ]
خورشید دوباره با نوید آمده است

خورشید دوباره با نوید آمده است

خورشید دوباره با نوید آمده است
از پنجره ى ابر سپید آمده است
برخیز ببین دوباره از مشرق عشق
آبان پر از نور امید آمده است🍁

صبح بخیر🧡

موضوعات: تصاوير زيبا
[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 6:32 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

موضوعات: تصاوير زيبا
برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 2:12 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ پنجشنبه سی ام آذر ۱۴۰۲ ] [ 0:11 ] [ حسام ] [ ]
برشی از کتاب تربیت دیدگاه

برشی از کتاب تربیت دیدگاه

[ چهارشنبه بیست و نهم آذر ۱۴۰۲ ] [ 23:50 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

آدمی به "امید" زنده است
به اینکه دوباره صبح خواهد شد شب،
به اینکه دوباره سبز خواهد شد دشت،
به اینکه دوباره باز خواهد شد در،
آری، آدمی به امید زنده است . . .

آدمی به

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ چهارشنبه بیست و نهم آذر ۱۴۰۲ ] [ 23:32 ] [ حسام ] [ ]
اسنادی از اولین جاسوس منافقین پس از انقلاب

محمدرضا سعادتی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق و اولین جاسوس منافقین پس از انقلاب اسلامی بود که در جریان شورش مسلحانه در زندان که منجر به ترور شهید کچویی مدیر داخلی زندان اوین شد، در مردادماه سال 1360 به اعدام محکوم شد.

اسنادی از اولین جاسوس منافقین پس از انقلاب

محمدرضا سعادتی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین خلق در 6 اردیبهشت 1358 و در حین دیدار با ولادیمیر فیسینکو دستگیر شد. محل تماس، شرکت نولکو (شرکت به ظاهر صنعتی جهت پوشش عملیات جاسوسی سازمان) بود. در زمان دستگیری، یادداشتی مربوط به مذاکره با رابط شوروی از سعادتی به دست آمد که همه موارد و تجهیزات خواسته شده در آن از ضرورت‌های یک کار جاسوسی سازمان‌یافته بود. سعادتی پس از محاکمه به 10 سال زندان محکوم شد ولی پس از اثبات نقش وی در اقدام به ترور آیت‌الله محمدی‌گیلانی، سیداسدالله لاجوردی و محمد کچویی در جریان شورش مسلحانه در زندان که منجر به ترور شهید کچویی مدیر داخلی زندان اوین شد، مجدداً محاکمه و در مردادماه 1360 به اعدام محکوم شد. محمدرضا فرزند دوم یک خانواده دوازده نفره بود که در سال 1323 در شیراز به دنیا آمد. بر مبنای زندگی نامه ای که خودش در زندان ساواک نوشته، به دلیل استعدادش ، پدرش او را در کودکی به تهران فرستاد تا تحصیلاتش را ادامه دهد. او در تهران دیپلم گرفت و در سال 1341 با رتبه 2 در دانشکده فنی دانشگاه تهران رشته برق مشغول به تحصیل شد و در سال 1345 فارغ التحصیل گردید. سعادتی پس از تحصیل

ادامه مطلب

[ چهارشنبه بیست و نهم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:7 ] [ حسام ] [ ]
یونیسف: فقط 10% از نیاز کودکان غزه به آب سالم تامین می‌شود

آژانس کودکان سازمان ملل روز چهارشنبه خبر داد که کودکان در غزه تنها 10 درصد از نیازشان به آب سالم را دریافت می‌کنند.

یونیسف: فقط 10% از نیاز کودکان غزه به آب سالم تامین می‌شود

بیشتر قربانیان جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند. حال آژانس کودکان سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که کودکان باریکه غزه فقط 10 درصد از نیاز طبیعی‌شان به آب سالم در غزه را دریافت می‌کنند.

جنایت رژیم صهیونیستی در نوار غزه در سایه عدم تحرک جامعه بین‌الملل همچنان ادامه دارد.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه گفت که در جریان حملات رژیم صهیونیستی طی روز سه‌شنبه، حداقل ۱۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

القدره بامداد چهارشنبه در این‌باره توضیح داد: «اشغالگران ساعات روز سه‌شنبه را به قتل‌عام‌های پی در پی تبدیل کردند که بدون استثنا بر تمام مناطق نوار غزه تأثیر گذاشت».

پیش از این، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که شمار شهدا از آغاز جنگ تاکنون به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسید و علاوه بر آن تعداد زخمی‌ها نیز ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر شده است.

این نهاد فلسطینی تأکید کرد که رژیم صهیونیستی کنترل ورود کمک‌های پزشکی را در اختیار دارد و از آن به عنوان سلاحی استفاده می‌کند تا افراد زخمی را در شمال غزه به شهادت برساند.

خبرگزاری «شهاب» نیز گزارش داده که بیمارستان‌های جنوب نوار غزه دیگر قادر نیستند خدمات‌رسانی کنند، زیرا با حجم زیادی از افراد زخمی روبرو هستند.

[ چهارشنبه بیست و نهم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:58 ] [ حسام ] [ ]
فواید معجون سیر و لیمو بر سلامت بدن

ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پکتین و دیگر مواد مغذی موجود در این معجون از دلایل اصلی تاثیرات درمانی معجون سیر و لیمو هستند.

فواید معجون سیر و لیمو بر سلامت بدن طعم تند و گیرای سیر، آن را به یکی از پر‌مصرف‌ترین ادویه‌های آشپزی تبدیل کرده است. انواع سس‌های سالاد و گوشت‌های کبابی با عطر و طعم سیر خوشمزه‌تر می‌شوند. با این‌حال، مزایای سیر فقط محدود به آشپزی نمی‌شود. ترکیب خواص سیر با خواص لیمو معجزه‌ای به نام معجون سیر و لیمو شده است.

معجون سیر و لیمو، این نوشیدنی ساده و ارزان قیمت خانگی فواید بی‌نظیری برای بدن انسان دارد. ویتامین C، کلسیم، منیزیم، پکتین و دیگر مواد مغذی موجود در این معجون از دلایل اصلی تاثیرات درمانی این نوشیدنی هستند. در زیر به‌صورت خلاصه اشاره‌ای

ادامه مطلب

[ سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:57 ] [ حسام ] [ ]
حدیث

100 تا از بهترین شعر برای دوست صمیمی و خوب گلچین شده - نیک استار

برچسب ها: حدیث
[ سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:19 ] [ حسام ] [ ]
تربیت دینی

فاطمیه

برچسب ها: حدیث
[ سه شنبه بیست و هشتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 6:40 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

شخصی alirezaaa495 59762374 - عکس ویسگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 23:0 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

مذهبی alirezaaa495 59762337 - عکس ویسگون

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 22:58 ] [ حسام ] [ ]
روضه های خانگی

فاطمیه
روضه های خانگی

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 22:33 ] [ حسام ] [ ]
۷۰ روز گذشت/ نه حماس نابود شد؛ نه مقاومت خلع سلاح

با گذشت 70 روز از جنگ، رژیم نتانیاهو همچنان در تحقق وعده‌های خود ناکام مانده است.

۷۰ روز گذشت/ نه حماس نابود شد؛ نه مقاومت خلع سلاح

دستاوردسازی برای جبران یک شکست تاریخی، بار دیگر تصویرگر سرنوشتی تکراری است که پیش روی رهبران رژیم صهیونیستی قرار گرفته و آنها را به ارتکاب جنایاتی فجیع‌تر از رفتار داعشیان وادار ساخته است. این را حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در کشاکش جنگ خونین غزه می‌گوید. او در جدیدترین موضعی که در رابطه با جنایات بدون مرز اسرائیل در غزه مطرح کرده است، در پیامی مکتوب نوشت: پس از ۷۰ روز حماس نابود نشد؛ مقاومت خلع سلاح نشد؛ اسرای نظامی صهیونیست‌ها از طریق جنگ آزاد نشدند؛ طرح کوچ اجباری ساکنان غزه نتیجه‌بخش نبود. وزیر امور خارجه تصریح کرد: علی‌رغم تداوم جنایات جنگی علیه زنان و کودکان، اکنون فلسطین پیروز قطعی این میدان نابرابر است. مقامات رژیم صهیونیستی کماکان مرتکب جنایاتی فجیع‌تر از رفتار داعش می‌شوند بلکه دستاوردسازی کنند و بتوانند شکست مفتضحانه تاریخی خود را جبران کنند.

اجماع در مخالفت با کوچ اجباری

به گزارش ایران، وزیر امور خارجه که به تازگی از ژنو بازگشته است، در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان که در این شهر برگزار شد، در جریان دیپلماسی فشرده با مقام‌های حاضر در این نشست، نسبت به هدف آشکار تل‌آویو یعنی سیاست کوچ اجباری مردم غزه و کرانه باختری هشدار داد و این هدف را مهم‌ترین دلیلی دانست که رهبران اسرائیلی برای نیل به آن زیر بار پذیرش طرح آتش‌بس نمی‌روند و بر شدت و شمار حملات خونین خود علیه مردم غیر نظامی افزوده‌اند. حملات مستمر و بمباران خونین و وحشیانه مراکز مسکونی اعم از مدارس و محله‌های مسکونی غیرنظامی ذیل اجرای همه جانبه این سیاست صورت می‌گیرد تا قطع دسترسی مردم غزه به امکانات و خدمات، بسترساز سیاست کوچ اجباری آنها شود.

هزینه اخلاقی امریکا در افکار عمومی دنیا
این درحالی است که رأی منفی ایالات متحده به قطعنامه اخیر شورای امنیت مبنی بر لزوم توقف فوری جنگ نشان داد که رویکرد مقام‌های امریکایی هم فارغ از سیاست در دستور کار رهبران تل‌آویو یعنی خالی کردن غزه از سکنه فلسطینی نیست؛ سیاستی که به گفته سفیر ایران در سازمان ملل می‌تواند بهای گزافی برای «جو بایدن»، رئیس‌جمهور امریکا به دنبال داشته باشد. امیرسعید ایروانی در مصاحبه‌ای با رسانه امریکایی «نیوزویک» با هشدار درباره حمایت دولت «بایدن» از کابینه رژیم اسرائیل می‌گوید: اسرائیل برای امریکا بسیار پرهزینه شده است؛ هزینه مادی سیاسی و بالاتر از همه، اخلاقی و اعتباری در افکار عمومی جهان. در چنین شرایطی نه منافع امریکا ایجاب می‌کند و نه توان اسرائیل برای اینکه به سراغ جنگ جدیدی برود. نتانیاهو حیات سیاسی خود را در ادامه جنگ غزه می‌بیند و «بایدن» انتخاب مجدد خود را در پایان دادن به جنگ غزه. این تعارض منافع با طولانی شدن جنگ قابل مدیریت نخواهد بود.

همسویی دیدگاه تهران، ریاض و پکن
همزمان با موضعگیری و رایزنی‌های فشرده وزیر امور خارجه پیرامون تحولات غزه، معاونان وزارت خارجه ایران، چین و عربستان نیز در نخستین نشست سه‌جانبه‌ای که با هدف افزایش همسویی مناسبات منطقه‌ای با میزبانی پکن برگزار کردند، بر ضرورت توقف فوری جنگ غزه، فراهم آوردن کمک پایدار برای غیرنظامیان و مخالفت با کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کردند. «دنگ لی» معاون وزیر خارجه چین، «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان و «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در بیانیه‌ای مشترک همچنین عنوان کردند: هرگونه ترتیبات درباره آینده فلسطین باید تجسم اراده مردم فلسطین باشد و باید از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور و تعیین سرنوشت خود حمایت کند. شرکت‌کنندگان در پایان، بر ادامه‌یافتن این نشست‌های سه‌جانبه تأکید کردند و تصمیم گرفتند که نشست بعدی در ژوئن ۲۰۲۴ و در عربستان برگزار شود.

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 22:21 ] [ حسام ] [ ]
۳ اشتباه رایج در استفاده از گوشی اندروید

گوگل ۳ اشتباه بزرگ رایج در استفاده از شارژ گوشی‌های اندروید را فاش کرده است. این اشتباهات باتری گوشی شما را خراب می‌کند.

۳ اشتباه رایج در استفاده از گوشی اندروید

تماشای ویدیو‌های مسخره در شبکه‌های اجتماعی‏، قاتل باتری گوشی شما است. گوگل شما را از ۳ اشتباه رایج در استفاده از شارژ گوشی که به گجت‌هایتان آسیب می‌زند‏، برحذر می‌دارد.

بسیاری از ما از لحظه‌ای که دستگاه‌مان به طور ناگهانی اعلام کمبود شارژ کند، خوشمان نمی‌آید. بیشتر افراد فراموش می‌کنند گوشی‌های خود را شارژ کنند یا آن‌ها را به اندازه کافی شارژ نمی‌کنند. اما سه اشتباه اساسی که گوگل از آن‌ها نام می‌برد، چیست؟


تنظیماتی را انتخاب کنید که باتری کمتری مصرف کنند
اکثر دستگاه‌های اندرویدی به کاربران اجازه می‌دهند تا تنظیماتی را برای کاهش مصرف باتری انجام دهند. کاهش روشنایی صفحه نمایش و حجم صدا‌ها باعث می‌شود دستگاه از باتری بسیار کمتری استفاده کند. این کار ساده‌ای است که در نهایت تاثیر بسیاری در افزایش عمر باتری دارد.

مراقب باتری خود باشید
گوگل می‌گوید که مشتریان باید از آداپتور برقی که همراه با گوشی خریداری شده‏، استفاده کنند و این تنها آداپتوری است که مشتری باید برای شارژ دستگاه از آن استفاده کند. استفاده از شارژر‌های متفرقه‏، به مرور زمان به گوشی آسیب می‌زند.

فشار روی باتری را کاهش دهید

کار‌های ساده‌ای وجود دارد که بسیاری از کاربران می‌توانند برای کاهش فشار روی باتری خود انجام دهند. برخی نمی‌دانند که عمر باتری را می‌توان با پرهیز از هات‌اسپات، جی‌پی‌اس، ویدیو‌ها و سایر خدمات پخش افزایش داد.

اغلب ویدیو‌های احمقانه‌ای که به واتسپ شما ارسال می‌شود، قاتل باتری هستند. برنامه‌ها، بازی‌های تعاملی و دوربین همگی باتری را به مرور زمان خالی می‌کنند. گوگل می‌گوید که قرار دادن موبایل در حالت هواپیما در مواقعی که از آن استفاده نمی‌کنیم‏، اغلب بهترین راه برای محافظت از باتری است.

گوگل همچنین به کاربران اندروید توصیه می‌کند که بلوتوث و دسترسی به موقعیت مکانی را برای محافظت از عمر باتری خود خاموش کنند. اگر مشکل باتری همچنان وجود داشته باشد، کاربر می‌تواند با راه‌اندازی مجدد گوشی، بررسی منظم به‌روزرسانی‌ها، بررسی برنامه‌ها برای به‌روزرسانی و بازنشانی دستگاه به تنظیمات کارخانه را انجام دهد.

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:53 ] [ حسام ] [ ]
عکس تلخ از صف غذا

تصویری تلخ از صف کودکان مظلوم غزه برای تهیه غذا و آب را مشاهده می نمایید.

برچسب ها: عکس تلخ , از صف غذا
[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:43 ] [ حسام ] [ ]
دو قاب از اعزام تا تشییع

دو قاب از اعزام تا تشییع را مشاهده می کنید.



[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:33 ] [ حسام ] [ ]
اینترنت ماهواره‌ای به‌صورت قانونی به ایران می‌آید

همزمان با اختتامیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیویی در شهر دوبی، بر اساس قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقدمات فعالیت قانونی ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در کشور فراهم شد.

اینترنت ماهواره‌ای به‌صورت قانونی به ایران می‌آید

پس از ماه‌ها مذاکره با اپراتور خدمات اینترنت ماهواره‌ای «یاه‌کلیک» (YahClick) وابسته به شرکت «یاه‌ست» (YahSAT)، این شرکت جمعه 24 آذر در جلسه‌‌ای رسما قواعد سرزمینی (لندینگ رایت) مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور را پذیرفت.

در جلسه مذکور که در محل سرکنسولگری ایران در شهر دوبی برگزار شد، با حضور قائم مقام وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سرکنسول ایران، مشاور وزیر ارتباطات در امور بین الملل، معاون راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری و تعدادی از مدیران ارشد سازمان، سند مربوط به پذیرش قواعد سرزمینی ایران در ارائه خدمات ماهواره‌ای توسط این شرکت امضا شد.

با امضای این سند توسط اپراتور یاه‌ست و پس از طی مراحل اداری مربوطه، پروانه فعالیت در ایران برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به این شرکت اعطا خواهد شد.

شورای مقررات گذاری رادیویی (RRB) اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) در آخرین جلسه خود و براساس شکایت ایران از استارلینک، موضوع پذیرش قواعد سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط اپراتورهای بین المللی جهت ارایه خدمات اینترنتی را مورد تاکید قرار داده است.

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:18 ] [ حسام ] [ ]
چرا آتش حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها شعله‌ور نشد؟

رسانه‌های رسمی کشور با حضور به موقع و فراگیر در صحنه، ضمن اطلاع رسانی به موقع و شفاف در خصوص اختلال بوجود آمده در جایگاه‌های سوخت، فرصت شایعه‌سازی و خبرسازی از دشمن و شایعه‌سازان را گرفتند.

چرا آتش حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها شعله‌ور نشد؟

بسیاری امروز را با خبر هک ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت کشور و اختلال در پمپ بنزین‌ها آغاز کردند. ظاهرا یک گروه هکری صهیونیستی به نام «گنجشک درنده» مسئولیت هک سیستم سوخت رسانی کشور را بر عهده گرفته است. اما آنچه در این حادثه بسیار قابل توجه است، حضور پررنگ رسانه‌های مختلف در پوشش اخبار مربوط به این رخداد، همراه با ارایه راهکاری‌های مختلف برای رفع موانع و مشکلاتی است که برای مردم در این زمینه بوجود آمد.

صداوسیما از دقایق اولیه بروز این اختلال در جایگاه‌های سوخت اقدام به خبررسانی در این زمینه کرد و شبکه خبر نیز به صورت لحظه به لحظه به گزارش وضعیت سوخت رسانی و راهکارهای دولت در رفع مشکلات مربوط به این موضوع پرداخت.


پوشش سراسری رسانه ملی و خبرگزاری‌های داخلی که نشان می‌دهد بسیاری از جایگاه های سوخت بویژه جایگاه‌های اصلی

ادامه مطلب

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:7 ] [ حسام ] [ ]
تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

با تشدید عملیات‌های ضداسرائیلی یمن در دریا، رسانه‌های عبری از سکوت جهانی و تنهاییِ تل‌آویو در مقابل این چالشِ بزرگ شکایت می‌کنند؛ صهیونیست‌ها از تنها امیدشان آمریکا، انتظار مقابله با انصارالله را دارند.

تل‌آویو پس از ضربات یمن: کمک کنید!

«حوثی‌ها تاکنون ۱۷ هدف اسرائیلی در دریا را مورد حمله قرار داده‌اند، اما جهان در سکوت مطلق است» این مقدمه گزارش پایگاه عبری کودکود از تنهایی تل‌آویو در مقابل صنعاء است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل هم با انتشار گزارشی مشابه اذعان می‌کند که ورود نیروهای مسلح یمن به نبرد با اسرائیل اتفاقی نبوده، آن‌ها با تمام امکانات و در هماهنگی کامل با محور منطقه‌ای خود به تقابل و تهدیدِ تل‌آویو آمده‌اند.

با آغاز حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه بود که صنعاء رسماً به این نبرد وارد شد. تهدید کشتی‌های حامل بار به مقصد یا از مبدأ اسرائیل در دریا و تسلط بر کشتی «گلکسی لیدر»، سرآغاز عملیاتی بود که همچنان ادامه دارد و تل‌آویو را به چالش کشانده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن یحیی سریع روز جمعه، ۱۵ دسامبر برای چندمین بار اعلام کرد که ارتش، ۲ کشتی کانتینری به نام‌های MSC Alanya و MSC PALATIUM III را در مسیر حرکت به سوی اسرائیل بودندز با موشک‌های دریایی هدف قرار داد.

تبعات این چالش بزرگ تنها محدود به اسرائیلی‌ها نبوده و اکونومیست گزارش می‌دهد «۴ شرکتی که فعالیت خود را در دریای سرخ به حالت تعلیق درآورده‌اند، ۵۳ درصد از تجارت جهانی را تشکیل می‌دهند».

حالا با افزایش عملیات‌های یمن علیه اسرائیل، محافل رسانه‌ای تل‌آویو به انتشار گزارش‌هایی درباره کمک آمریکا در جهت مقابله با صنعاء روی آورده‌اند. آن‌ها در تلاش هستند تا سفر وزیر دفاع آمریکا لوید آستین به تل‌آویو را به این موضوع ربط دهند.

تحلیلگر روزنامه گاردین هم روز گذشته نوشت که با سفر آستین، واشنگتن راه‌اندازی یک نیروی دریایی شامل کشورهای عربی را برای مبارزه با حملات حوثی‌ها در دریای سرخ اعلام خواهد کرد.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله، حزام الاسد می‌گوید «توان ائتلاف آمریکایی بیش از آنچه که در حمله به یمن نشان داد، نخواهد بود؛ دستاوردهای بیشتر، از آنِ یمن خواهد بود».

خبرگزاری بلومبرگ ساعتی پیش به نقل از یک مقام آمریکایی اذعان کرد که کاخ سفید از طریق عمان و دیگر میانجی‌ها با یمنی‌ها در ارتباط است و از آن‌ها می‌خواهد که حملاتشان ضد اسرائیل را متوقف کنند.

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 18:58 ] [ حسام ] [ ]
شعر افشین علا برای شهدای راسک


افشین علا، شاعر با انتشار عکسی از شهدای نیروی انتظامی در راسک، سروده خود را برای این شهدا در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد:

‏برای مرزداران شهید
کشتند به سرحد وطن، تشنه به خونان
گردان و یلان را به شبیخون و فسونان
بر بام، گریبان بدرد پرچم این ملک
از رایحه‌ی کاکل آن خفته به خونان
شمعند خمش گشته که در امن بمانند
سرگرم زبان‌بازی خود، خیل زبونان
یاران حسینند که بر خاک فتادند
در دشت، بدون گنه از حمله‌ی دونان

آن زنده‌ی جاوید که عقل از پی فهمش
از هند به چین می‌رود، از روم به یونان
رفتند و نرُفتیم ز مژگان، نم اشکی
خفتند و نگفتیم چنان گشته و چونان...

افشین علا

[ دوشنبه بیست و هفتم آذر ۱۴۰۲ ] [ 11:16 ] [ حسام ] [ ]
حاضریم در راه اسلام از منافع خود بگذریم؟

بخشی از وصیت نامه شهید سرلشکر حسن اقارب‌پرست را در ادامه می‌خوانید.

برچسب ها: راه اسلام
[ یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۴۰۲ ] [ 21:11 ] [ حسام ] [ ]
سلام و احترام🌸

سلام و احترام🌸

سلام و احترام🌸
😳 #حقایق_دنیا
⚠️ به‌ جای بمب!
✍«میشل هولباک»نویسندۀ فرانسوی می‌گوید:
🗡جنگ بر ضد اسلام‌گرایی ، با کشتن مسلمانان فایده‌ای ندارد؛
💃بلکه فقط با فاسد کردن آن‌ها می‌توان به این پیروزی دست یافت.
😱 پس باید به جای بمب، بر سرِ مسلمانان، دامن‌های کوتاه فرو بریزیم!
.
⚠️خواب شیطانی اجانب برای چادر زنان ایرانی!
✡مارتین ایندیک، از عناصر اصلی محقق آمریکایی درباره اسلام و خاورمیانه در اظهاراتی آورده:
دیگر وقت آن نیست که دانشجویان را به خیابان ها بکشانیم، بلکه باید چادر را از
سَرِ زنان برداشت و از این طریق می توان نظام اسلامی ایران را سرنگون کرد.
✡دیوید کیو مامور سابق سیا:
مهم ترین حرکت در جهت براندازی جمهوری اسلامی، تغییر فرهنگ جامعه فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.
✡بنیامین نتانیاهو:
آمریکا می تواند با پخش سریال هایی که افراد زیبارویِ جوان را در وضعیت های متنوعی از برهنگی نشان می دهند و زندگی های فریبنده و مادی گرایانه دارند و رابطه های بی قید جنسی برقرار می کنند یک انقلاب را علیه حکومت ایران به راه اندازد.
این سریال ها واقعا براندازانه هستند.
جوانان ایرانی دلشان از لباس های دلپسندی که دراین سریال ها می بینند خواهد خواست. آن ها استخرها و زندگی های پرزرق و برق راخواهند خواست.
✡مستر همفر،جاسوس معروف انگلیسی:
زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند
و نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست.
به هر وسیله ای شده باید آن ها را از حجاب اسلام خارج کرد.
آنگاه مردان و جوانان ، فریفته
می شوند و فساد در کانون خانواده ها رخنه می کند.
✡یکی از جاسوسان کاخ سفید در گزارش خود آورده است:
ما موفق شدیم چادر مشکی زن ایرانی را به چادر توری و گل دار تبدیل کنیم چادر را هم به مانتو و مانتوهای بلند را به مانتوهای رنگین تنگ و خیلی کوتاه.
اکنون از حجاب برخی زنان مسلمان فقط یک روسری مانده است.
🔶️ یکی از مقامات بلند پایه آمریکا در ارتباط با پوشش در ایران گفت:
هر زن چادری در کوی و برزن ایران،
به منزله ی پرچم جمهوری اسلامی ایران است؛ لذا ما برای براندازی این نظام، باید حجاب را سست نماییم.
حجاب پرچم مبارزه با تهاجم فرهنگی است.🧕
.
💕#چادر_جلوه گر_شکوه _زن_مسلمان💕

[ یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۴۰۲ ] [ 10:18 ] [ حسام ] [ ]
🪴 فرهنگ‌سازی لازم است

🪴 فرهنگ‌سازی لازم است

وقتی با تبلیغات چندجانبه و همه‌جانبه روی فرزندآوریِ کمتر تبلیغ می‌شود، می‌رسیم به وضعیّت فعلی که آدم‌های وارد، هشدار می‌دهند نسبت به بیست سال دیگر، سی سال دیگر، از لحاظ پیر شدن کشور، پیر شدن جامعه.
جامعه‌ی پیر نمی‌تواند به آن قلّه‌ها برسد؛ همه‌ی پیشرفت‌های ما تا امروز به برکت حضور جوان‌ها بوده. اگر این جامعه محروم بماند از یک جمعیّت قابلِ جوان، دشمن بر این جامعه مسلّط خواهد شد. خب این فرهنگ‌سازی لازم دارد.

#افزایش_جمعیت
#جهادفرزندآوری

🪴 فرهنگ سازی لازم است

[ یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۴۰۲ ] [ 10:16 ] [ حسام ] [ ]
💙بسم الله الرحمن الرحیم💙

💙بسم الله الرحمن الرحیم💙

💙بسم الله الرحمن الرحیم💙


☀️هر روز صبح بعدِ
بسم الله الرحمن الرحیم🌹
🌹میفرستم من سلامی بر شاهنشاهم حسـ❤️ـین
هر که روزش با سلامی برحسین(ع) آغاز شد حق بگوید خوش بحالش ،،، بیمه زهرا شد.
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن.
اعوذبالله من الشیطان رجیم
🌸بسم الله الرحمن الرحیم🌸
🌺 خداوندا به حق خط خط قــــرآن کریم و به حق روح پاک فاطمه زهرا سلام الله علیها
▪️هیچ خانه ای غم دار هیچ مادری داغ دیده هیچ پدری شرمنده هیچ محتاجی ستم دیده هیچ بیماری درد دیده
هیچ چشمی اشکبار هیچ دستی محتاج هیچ دلی شکسته و هیچ خانه ای بی نعمتت نباشه

آمیـــن یا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرام 🤲
ای صاحب جلال و بزرگواری 🤲
🌸به نام خداوند نیکوسرشت
🍃که او در جهان بذرنیکی بکشت
🌸خدایا " صبح یکشنبه ۲۶ آذر را
🍃با نام تو آغاز می‌كنیم
🌸 نام تو آرامش لحظه‌‌‌هايمان است
🍃ومی‌دانیم امروز بركت را مهمان
🌸لحظه‌‌هايمان خواهی كرد
🌸بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
🍃الـــهــی بــه امــیــد تـــو
سـ🍁ــلام
🌸سلام صبحتون پرخیر و برکت
🌿یکشنبه تون سرشاراز مهر و آرامش و رحمت
شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا س
تسلیت باد 🏴
🗓 امروز يکشنبه
☀️ ۲۶ آذر ١۴٠٢ ه. ش
🌙۳جمادی الثانی ١۴۴۵ ه.ق
🌲۱۴دسامبر٢٠٢٣ ميلادی
🖤بر سینه خون چکا زهرا(س)صلوات
🩶بر قامت چون کمان زهرا(س)صلوات
🖤بر روی کبودِ نازنین دخت رسول
🩶برمحسن خسته جانِ زهرا(س)صلوات
🌸امروز خود را بیمه کنید با ذکر شریف صلوات بر حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ
و خاندان مطهرش
🌸اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
وَ آلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🤍سلام برفـاطـمـه🖤سلام برمظلومیتش🤍سلام بر محمد🖤سلام برعـلـی🤍سلام برقبرگم شده اش
🖤سلام بـر شما عزیزان دوسـتـان
🤍سلام به همه دوستداران اهــل بـــیــت
🖤 صبحتون فاطمی روزتون متبرک به نگاه خدا
🖤 الهی روزیتون فراوان و پراز‌ خیر و برکت باشه
🖤 تنتون سالم و دلتون پراز عشق و آرامش باشه
🖤و به حق بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) حاجت روا بشید ان شاء الله
🖤روزتون پر خیر و برکت.
🌺به‌برکت وجود صلوات بر محمد و آل محمد ص 🌺
💜💥اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ
💚⭐️وآلِ مُحَمَّدٍ
♥️🌙وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ

[ یکشنبه بیست و ششم آذر ۱۴۰۲ ] [ 10:7 ] [ حسام ] [ ]
صلی الله علیک یا فاطمه الزهرا (س)

یا فاطمه

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 23:27 ] [ حسام ] [ ]
عکس/ طبیعت بکر و دلچسب ایران

برنجستانک، روستایی با طبیعت زیبا و سرسبز در بخش نارنجستان سوادکوه است که در ۲۲ کیلومتری قائم شهر قرار دارد.

موضوعات: تصاوير زيبا
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:59 ] [ حسام ] [ ]
حقوق بشر سگ یونیستی

حقوق بشر سگ یونیستی

[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:57 ] [ حسام ] [ ]
سالروز شهادت مظلومانه صدیقه طاهره سلام الله علیها

در روایات متعدّدی است که ائمّه علیهم‌السّلام، برای مسائل گوناگون خود، به «مصحف فاطمه» رجوع میکردند.

معنای «محدثه» بودن حضرت زهرا(س) چیست؟/ «مُصحف فاطمه» چگونه شکل گرفت؟

به مناسبت سالروز شهادت غریبانه و مظلومانه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در آذرماه سال 71 پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و همچنین نحوه شکل گیری «مصحف فاطمه» و الگوی زن مسلمان را خواهید خواند:

مصحف فاطمه چگونه شکل گرفت؟از امام صادق علیه‌الصّلاةوالسّلام روایت شده است که فرمود: «انّ فاطمة کانت محدّثة» آن بزرگوار «محدّثه» بود. یعنی فرشتگان بر او فرود میآمدند، با او مأنوس میشدند و با او سخن میگفتند. این، مشخّصه‌ای است که روایات متعدّدی

ادامه مطلب

برچسب ها: مُصحف فاطمه
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:56 ] [ حسام ] [ ]
عهد بسته‌ایم

عهد بسته ایم

عهد بسته‌ایم
با شهیدان که پرچم را
به مهدی (عج) برسانیم ...

برچسب ها: عهد بسته‌ایم
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:49 ] [ حسام ] [ ]
حضرت زهرا  س حقیقت عظیم

شخصیت زهرای اطهر، در ابعاد سیاسی و اجتماعی و جهادی، شخصیت ممتاز و برجسته‌یی است؛ به طوری که همه‌ی زنان مبارز و انقلابی و برجسته و سیاسىِ عالم می توانند از زندگی کوتاه و پُرمغز او درس بگیرند. ۱۳۶۸/۱۰/۲۶ یک بعد در زندگی فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) هست که اگر ما همه‌ی ابعاد دیگر را فراموش کنیم این بعد خود نمایشگر شخصیّتی بس عظیم و بسیار با شکوه و فوق‌العاده باعظمت است و آن جهاد فاطمه‌ی زهرا(سلام‌الله‌علیها) است. (کتاب «حقیقت عظیم»)

برچسب ها: حقیقت عظیم
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:46 ] [ حسام ] [ ]
نسخه ای که به وقتتان برکت می‌دهد

این روزها همه ابزارها را به کار گرفتیم تا زمان بیشتری داشته باشیم؛ اما باز هم از کمبود وقت گله داریم. حالا این سوال مطرح می شود: آیانسخه ای وجود دارد که به وقتمان برکت دهد؟جواب این سوال هدیه ایست که از حضرت زهرا(س) به ما رسیده است.

نسخه ای که به وقتتان برکت می‌دهد

همه می‌دانند دخترها بابایی‌اند اما این کره خاکی فقط یک بار در تمام عمرش دختری به خود دیده که به عنوان «مادری برای پدرش» لقب بگیرد. حالا تصور کنید چنین پدری اگر بخواهد دخترش را شاد کند، چه هدیه‌ای باید برایش در نظر بگیرد که در شأن این دختر خاص باشد!؟

برای پیدا کردن جواب این سؤال، باید در ورق زدن کتاب داستان‌های شیرین پدر و دختری به اندازه ۱۴قرن به عقب برگردیم.

* کلمات نورانی که بهترین هدیه دنیا شدند

قصه از آنجا شروع شد که فاطمه(س) که تمام دنیای پدر بود، بعد از به دنیا آمدن فرزندانش، برای انجام کارهای منزل به سختی افتاد؛ عاقبت به این نتیجه رسید که باید از پیامبر اکرم(ص) برای حل مشکلش کمک بگیرد و از ایشان درخواست کنیزی کرد که کمک حالش باشد.

پیامبر به ایشان فرمودند: « ای فاطمه! چیزی بهتر از آن به تو هدیه می دهم. بعد از هر نماز ۳۴ بار تکبیر خدا، ۳۳ بار حمد خدا و ۳۳ بار تسبیح خدا را می گویی و آن را با ذکر لا اِلهَ اِلاَّ اللّه ختم می کنی. و این بهتر است از دنیا و هر چه در آن است.»

* ۱۰۱ کلمه و این همه برکت

اما شاید باورتان نشود همین صد و یک کلمه به ظاهر ساده که ادایشان ۴-۳ دقیقه بیشتر زمان نمی برد، چه آثار و برکات شگفت‌انگیزی می‌تواند در زندگی داشته باشد.این تسبیحات که ارثیه مادری ائمه اطهار محسوب می شود، به دست هرکدام از حضرات معصومین

ادامه مطلب

[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:19 ] [ حسام ] [ ]
گروه ضربت 153 آمریکا از پس یمن برمی‌آید؟ + نقشه

یمن در حال اعمال حکمرانی در دریای سرخ است. اتفاقی که آمریکا و متحدانش به شدت از آن نگران هستند.

گروه ضربت 153 آمریکا از پس یمن برمی‌آید؟ + نقشه

چند واقعه در سطح منطقه در حال وقوع است. ناو هواپیمابر آیزنهاور (CVN69) پنجم آذر ماه وارد خلیج‌فارس و ۲۳ آذر با کنترل کامل سپاه پاسداران از خلیج‌ فارس و تنگه هرمز خارج شدند. گروه ضربت آیزنهاور (USS Eisenhower) پس از عملیات طوفان الاقصی در روز پانزدهم مهر عازم غرب آسیا شد.

این ناو هواپیمابر ابتدا به گروه ضربت ناو هواپیمابر فورد (Ford) در مدیترانه شرقی پیوست. سپس عازم تنگه باب المندب و خلیج فارس شد. اکنون این ناو هواپیمابر در حال بازگشت به سمت دریای سرخ است.


موقعیت ناو هواپیمابر USS Eisenhower با حروف CVN-69
بازه زمانی: ۱۵ آبان الی ۵ آذر

روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه اعلام شد که ناوچه «ساعر ۶» رژیم صهیونیستی به دریای سرخ اعزام شد. «ساعر ۶» سنگین‌ترین

ادامه مطلب

[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:13 ] [ حسام ] [ ]
مدافع حرمی که به خاطر قلب مهربانش شهید شد

شیروانیان با بی‌تابی می‌گفت، «من احساس وظیفه می‌کنم و باید اکنون به سوریه بروم، آدم نمی‌تواند قبول کند، زنده باشد و شیعه و حرم حضرت زینب‌(س) مورد تعرض، توهین و بی‌حرمتی قرار گیرد؟!

مدافع حرمی که به خاطر قلب مهربانش شهید شد

شهید مدافع حرم ابوالفضل شیروانیان، شهریور سال 1362 متولد شد. در رشته ریاضی فیزیک دیپلم گرفت و بعد از آن در رشته فنی پنوماتیک که مربوط به مهندسی تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات زرهی و سنگین بود، دوره‌ای20 ماهه را تحت لیسانس یکی از شرکت‌های آلمانی گذراند. سال ۹۱ صحبت از جبهه مقاومت شد. شیروانیان با بی‌تابی می‌گفت، «من احساس وظیفه می‌کنم و باید اکنون به سوریه بروم، آدم نمی‌تواند قبول کند، زنده باشد و شیعه و حرم حضرت زینب‌(س) مورد تعرض، توهین و بی‌حرمتی قرار گیرد؟!»

با شرح تخصص‌ها و پیگیری‌های مستمرش مرداد ۱۳۹۲ اعزام شد. پس از ۳۵ روز بازگشت؛ اما دیگر ابوالفضل سابق نبود. مرتبه دوم پاییز ۱۳۹۲ اعزام شد و در بیست و سومین روز از آذر همان سال به آرزوی خود رسید. از ابوالفضل یک فرزند پسر به نام «محمدمهدی» به یادگار مانده است. پیکر مطهر این شهید مدافع حرم در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفته است.


یکی از دوستان شهید مدافع حرم شیروانیان در مصاحبه‌ای گفته بود: «پاتوق همیشگی‌اش گلستان شهدا بود. زندگی‌نامه شهدا را می‌دانست و همیشه سعی می‌کرد به وصیت شهدا عمل کند. صدق و راستی خصلت ابوالفضل بود. وقتی به قاب عکس دوست شهیدم می‌نگرم و خاطراتمان را دوره می‌کنم به این فکر می‌افتم که شهدا همین‌گونه به شهادت نرسیدند و ابوالفضل به واسطه قلب مهربانی که داشت و دل رئوفش به این جایگاه رسید.»

برچسب ها: قلب مهربان
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 12:19 ] [ حسام ] [ ]
اینفوگرافیک/ لغو روادید یک طرفه ایران با ۳۳ کشور

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از لغو روادید یک طرفه ۳۳ کشور با تصویب هیئت دولت خبر داد.

[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 12:10 ] [ حسام ] [ ]
مجید نوری: نامه نرگس محمدی نشان می‌دهد زندان اوین مخوف است یا سوئد

فرزند حمید نوری به نامه نرگس محمدی از داخل زندان‌های ایران به نخست‌وزیر سوئد واکنش نشان داد.

مجید نوری، فرزند حمید نوری شهروند ایرانی که چندسال به دلیل اتهامات واهی در زندان‌های انفرادی سوئد بازداشت است و دادگاه وی به تازگی به پایان رسیده در توئیتی به نامه نرگس محمدی به نخست وزیر سوئد واکنش نشان داد.

وی در صفحه شخصی اش نوشت:

نرگس محمدی زندانی در اوین!

نامه نوشته برای نخست وزیر سوئد!شوهرش هم رفته پیش شاه سوئد!مثلا داره سعی میکنه دادگاه پدرمو تقویت کنه.ولی خودش خوب می‌دونه عملا با حماقتش داره به ما کمک میده و باعث میشه معلوم شه زندان اوین مخوفه یا سوئد!

دشمن احمق همین موقع‌ها خوبه!

نرگس محمدی زندانی ایرانی چند روز پیش به دلیل اقدامات ضدایرانی‌اش وعدم دیدار و تماس تلفنی با فرزندانش جایزه صلح نوبل را از داوران این کمیته دریافت کرده بود.

برچسب ها: مجید نوری
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 12:4 ] [ حسام ] [ ]
هوای قلب دومتان را گرم نگهدارید

افراد به دلیل سبک زندگی و یا گرمایی بودن نمی‌توانند پوشیدن جوراب را تحمل کنند اما گرم نگهداشتن و مراقبت از پاها یکی از مهمترین اقداماتی است که هر فرد برای سالم‌تر نگهداشتن بدن خود می‌تواند انجام دهد.

هوای قلب دومتان را گرم نگهدارید

از قدیم می‌گفتند: «آدم از پا سرما می‌خورد!...» گرم نگهداشتن و مراقبت از پاها یکی از مهمترین اقداماتی است که هر فرد برای سالم‌تر نگهداشتن بدن خود می‌تواند انجام دهد. هرساله با فرا رسیدن فصل سرما تعداد لباس‌ها بیشتر و جنس‌ آنها ضخیم‌تر شده و جوراب یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین لباس‌ها برای گرم نگهداشتن بدن در فصل پاییز و زمستان است.

برخی افراد به دلیل سبک زندگی و یا گرمایی بودن نمی‌توانند پوشیدن جوراب را تحمل کنند، اما جوراب نه تنها بدن را از سرماخوردگی بلکه از بیماری‌های فشارخون، آرتروز، درد استخوان، رینود و... می‌تواند نجات دهد. بنابراین پوشیدن آن می‌تواند در بهبود سلامت جسمانی مؤثر باشد. در این گزارش برخی از مزایا و معایب استفاده از جوراب برای بهبود سلامت جسمانی را بررسی خواهیم کرد.

چرا باید جوراب بپوشیم؟

یکی از مهمترین دلایل پوشیدن جوراب، محافظت از پا به‌ عنوان قلب دوم بدن انسان است. به همین دلیل در صورت تماس مداوم پا با زمین، این عضو مهم بدن در معرض آسیب‌های بسیاری قرار می‌گیرد. اما زمانی که جوراب به پا داشته باشید، پاها موقع راه رفتن از آسیب‌های احتمالی همچون فرورفتن جسم تیز و غیره در امان خواهند بود.

همچنین یکی دیگر از کاربردهای جوراب موقع پوشیدن کفش نمایان می‌شود، به‌طوری‌که جوراب باکیفیت و نخی مانع ایجاد اصطکاک بین کف پا و کفی کفش می‌شود و از وارد شدن آسیب به پا جلوگیری و با جذب عرق کف پا، از بروز بیماری‌های ناشی از آلودگی پیشگیری خواهد کرد.

پوشیدن جوراب خواص درمانی دارد

گفتنی است که جوراب خواص درمانی دارد. افرادی که به بیماری‌های دیابت، آرتروز و واریس مبتلا هستند با پوشیدن جوراب، گردش خون در بدن آن‌ها بهبود خواهد یافت. اگر به بیماری های خاصی مانند واریس مبتلا هستید حتما از جوراب های مخصوص واریس در خانه استفاده کنید. فشاری که جوراب واریس بر رگ‌های خونی ایجاد می‌کند سبب بهبود گردش خون در بدن شده و این کار سبب کاهش عوارض بیماری و انسجام رگ‌های خونی در پا می‌شود.

کاهش علائم بیماری رینود

اولین فایده جوراب پوشیدن در خانه گرم شدن پاها است. رینود بیماری است که دمای دست و پاها به هنگام خواب پایین آمده و سرد و بی‌حس می‌شوند. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند معمولاً خواب راحت و با کیفیتی ندارند. از این رو پوشیدن جوراب در این افراد سبب می‌شود تا پاهای آن‌ها هم در طول روز و هم در هنگام خواب و استراحت گرم باشد.

همچنین از فواید دیگر پوشیدن جوراب در خانه کاهش خستگی پاها است. در واقع جوراب مانند یک محافظ عمل می‌کند و با پوشیدن آن در خانه کمتر احساس خستگی خواهید کرد. بهتر است از جوراب های نرم و راحت استفاده نمایید، استفاده از جوراب های تنگ و غیر استاندارد نه تنها خستگی را از بین نمی‌برد بلکه باعث افزایش فشار بر روی پا و بدن شما می‌شود.

عوارض پوشیدن جوراب

پوشیدن جوراب فواید زیادی دارد اما در برخی از مواقع ممکن است مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. برخی از افراد عادت دارند که با جوراب بخوابند. یکی از اصلی‌ترین مضرات جوراب پوشیدن در خواب کاهش بهداشت پا و بدن است. زیرا ممکن است در طول خواب پاها عرق کنند. در این شرایط با وجود جوراب تنفس کافی برای پوست پا ایجاد نمی‌شود و انواع باکتری و میکروب‌ها شروع به فعالیت بر روی پوست می‌کنند.

همچنین در مواردی ممکن است پوشیدن طولانی مدت جوراب در خواب، باعث کاهش فشار خون شود. بنابراین توصیه می‌شود که در هنگام خواب از جوراب استفاده نکنید. یا اگر به پوشیدن جوراب در هنگام خواب عادت دارید بهتر است از جوراب‌های نخی استفاده کنید.

پوشیدن جوراب تنگ و عوارض آن

استفاده از جوراب تنگ و غیر استاندارد می‌تواند مشکلات جدی را در سیستم گردش خون بدن ایجاد کند. همچنین پوشیدن جوراب‌های دارای الیاف مصنوعی و پلاستیکی در طولانی مدت آسیب‌های فراوانی را برای سلامتی بدن شما به وجود می‌آورند. بنابراین پوشیدن جوراب‌های استاندارد، نخی و با سایز مناسب در بهبود کیفیت سلامت جسمانی بسیار اهمیت

برچسب ها: قلب دوم
[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 11:59 ] [ حسام ] [ ]
به وقت مهمان‌نوازی...

مادر راضی نبود که برود، آخر سن و سالی نداشت و هنوز تجربه‌ای از جنگ و ایستادن مقابل دشمن را نداشت، اما دل پسرش با رفتن بود، می‌گفت امامش دستور داده، نمی‌خواست پنهانی و با دروغ و کلک برود از آه مادرش می‌ترسید برای همین آن‌قدر اصرار کرد و کرد تا مادر با یک قرآن و یک‌کاسه آب در چارچوب در ایستاد و او را بدرقه کرد، قرآن را که باز کرد آمده بود«إِنَّا فَتَحۡنَا لَکَ فَتۡحٗا مُّبِینٗا» و مادر به فال نیک گرفته بود این آیه را.

هر روز ساعت اعزام مادر می‌رفت دم در و مسیری را که پسرش را برای آخرین بار دیده بود نگاه می‌کرد، دلتنگی حس غریبی بود و هیچ‌کس نمی‌دانست در دل او چه می‌گذشت، جنگ تمام شد، اسرا بازگشتند پیکر شهدا بازگشت، اما از پسرش خبری نشد همیشه می‌گفت پسرش قول داده است باز گردد خم به ابرو نمی‌آورد به همه گفته بود پسرش به او گفته می‌رود و زودی برمی‌گردد همانطور که به او قول داده همان جوری که رفته برگردد همان قدر شاداب و همانقدر با خنده ولی نیامد…
رزمنده

سال‌ها گذشت، ولی خبری از پسرش نشد ولی مادر همچنان چشم‌انتظار بود می‌گفت اگر پسرش بدقولی کرده او که نباید بدعهدی کند آن خیابان کلی عوض شده بود، خانه‌های کوچک و جمع‌وجور با درختان بلند و حوض آبی‌اش جای خودشان را به آپارتمان‌ها داده بودند از آن محله سرسبز حالا خیابان با کلی خانه‌های قوطی‌کبریتی همان ساعت همان نقطه مسیر..‌‌.

مسیر نگاهش عوض نمی‌شد همیشه امیدوار بود که از همان مسیری که پسرش رفته است بازگردد، با همان قدوبالا با همان خنده‌ها با همان شوخی‌ها... به‌قدری دوستش داشت که آرزویش این بود یک‌بار هم که شده قبل از مرگ ببیندش، روزها می‌گذشت خیلی‌ها آمدند ولی او نیامد حتی سنگی برای او نبود، می‌گفتند مفقودالاثر شده است اما مگر آن قد و قامت را می‌توان مفقود ناامید، مادر نمی‌خواست قبول کند و همین‌طور منتظر بودن را ترجیح می‌داد، شهدای گمنام یک‌به‌یک آمدند، مادر در هر کدام از آن مزار‌ها به جستجوی فرزند خود بود انگار شهدای گمنام که آمدند مادر آرام‌تر گرفته بود چون حالا کلی پسر داشت که برایشان گل و گلاب ببرد، خاک روی مزارشان را پاک کند و برایشان دعا و فاتحه بخواند حالا بیشتر وقت‌های عاشقانه داشت هم برای انتظار فرزندش می‌نشست و هم برای کلی پسر که مادرانش در جایی منتظرشان بود مادری می‌کرد.

قصه شهدای گمنام داستان عجیبی است آنهایی که رفتند تا این کشور از گزند تیر دشمنان در امان باشد ولی دیگر بازنگشتند و چشمان منتظر که همیشه به راهشان بود و شدند فرزند روح‌الله، حالا به‌رسم مهمان‌نوازی شهر زنجان میزبان دو شهید گمنام است، شهدایی که خدا می‌داند مادران و پدرانشان کجای این سرزمین چشم انتظار آنها هستند، اما مگر می‌شود این‌گونه بیایی و گمنام بمانی کلی مادر و پدر آمده بودند به استقبال پسران غیورشان آمده بودند تا آنها احساس غربت نکنند، جوانان غیوری که برادر و خواهر شهدا شده بودند.

امروز دیگر شهدای گمنام، گمنام نبودند آنها در اوج نام و نشان و خوشنامی تشییع می‌شدند تا بار دیگر چراغ راه باشند و مسیر را نشان دهند.

[ شنبه بیست و پنجم آذر ۱۴۰۲ ] [ 11:56 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

باز نشر

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ جمعه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۲ ] [ 22:54 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

تفسیر سوره کوثر

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ جمعه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۲ ] [ 22:52 ] [ حسام ] [ ]
به وقت نوشتن

😂 به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

برچسب ها: به وقت نوشتن
[ جمعه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۲ ] [ 21:8 ] [ حسام ] [ ]
و این خاصیت نام شماست

و این خاصیت نام شماست که همیشه

و این خاصیت نام شماست که همیشه
دݪم را وصل کرده به حال بهتری...♥️

برچسب ها: همیشه
[ جمعه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:45 ] [ حسام ] [ ]
تشییع شهید گمنام  قوچان

شهید گمنام...

شهید گمنام...
خوشنام تویی و گمنام منم..
وداع_با_لاله‌ها

برچسب ها: شهید گمنام
[ جمعه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۲ ] [ 20:42 ] [ حسام ] [ ]
۹ دلیل که اعتیاد شما به رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد

۹ دلیل که اعتیاد شما به رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد

رسانه‌های اجتماعی این روز‌ها نقش مهمی در زندگی ما و اطرافیانمان دارد. همه ما در زندگی خود برای آسان‌تر کردن کار‌های خود، اطلاعات بیشتر و موارد دیگر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم، همانطور که همه ما می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی مزایای زیادی برای ما دارند، اما رسانه‌های اجتماعی در کنار مزایایی که دارند می‌توانند برای ما معایبی نیز به همراه داشته باشند. رسانه‌های اجتماعی ممکن است شما را به وضعیت ذهنی ناخوشایند برساند که شما آن وضعیت را دوست ندارید.

۱. شما نمی‌توانید از مقایسه خود با دیگران دست برداریدیک روز خوبتان را در رسانه‌های اجتماعی می‌چرخید و متوجه می‌شوید که دوستانتان وضعیت‌ها یا عکس‌هایی را منتشر می‌کنند که اوقات

ادامه مطلب

[ جمعه بیست و چهارم آذر ۱۴۰۲ ] [ 19:37 ] [ حسام ] [ ]
آخرین مطالب
صفحات وب

آوازک





Powered by WebGozar